1396-06-17 14:03
860
0
43814
رئیس پلیس راهور ناجا در گرگان:

63 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها بوده / کاهش 5 درصدی تلفات فوتی و جرحی بر اثر تصادفات درکشور

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز تعطیلات عید غدیر و افزایش ترافیک در محورهای استان‌های زیارتی و سیاحتی گفت: نسبت به سال گذشته در این ۵ ماه ۵ درصد کاهش تلفات فوتی و جرحی بر اثر تصادفات را در جاده‌های کشور داشتیم.

به گزارش گلستان ما؛ سردار تقی مهری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد وضعیت راه‎های کشور اظهار داشت: از چهارشنبه بعدازظهر سفرهای مردم به استان‎های زیارتی و سیاحتی به مناسبت تعطیلات عید سعید غدیر آغاز شد و امروز ما در محورهای کندوان به هراز و در مقاطعی در فیروزکوه و قزوین- دشت در منجیل ترافیک سنگین را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: تعطیلات تابستان و ماه شهریور جزء ماه‌های پر تردد سال در کشور محسوب می‌شود.

 رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همواره در شهریورماه تعداد سفرها افزایش داشته، گفت: در محورهای شمالی بارندگی شاهد بودیم و رانندگان باید با دقت بیشتری رانندگی کنند.

مهری تاکید کرد: محورهای شمالی و استان‎های مشهد مقدس و قم حجم مسافر بیشتری دارند و باید رانندگان دقت بیشتری داشته باشند تا سالم به مقصد خود برسند.

وی به عوامل تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: سرعت‌های غیرمجاز در سطح کشور، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو، سرقت غیرمجاز و انحراف به چپ نزدیک به 80 درصد عامل تصادفات را در ایام تابستان شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: 63 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها بوده و این نشان می‌دهد که رانندگان در این فاصله  باید با سرعت مطمئن حرکت کنند.

 مهری تاکید کرد: در 30 کیلومتری شهرها میزان تردد خودرو و موتورسیکلت بیشتر است و باید رانندگان دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه پلیس خط قرمزهایی را مشخص کرده، ادامه داد: کنترل حادثه‌های رانندگی، اعمال قانون تخلف رانندگی مختلف و دیگر خودروهایی که در جاده تردد می‌کنند را پلیس راه در دستور کار قرار داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: تعداد تخلفات رانندگی نسبت به تعداد رانندگان جاده‌ای که 27 میلیون نفر در سطح کشور هستند کم است.

سردار مهری تاکید کرد: اما این تعداد سانحه سبب شده تعدادی از هموطنان جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: 20میلون خوردو و 11.5 میلیون موتورسیکلت در سطح کشور تردد می‌کنند و نسبت به این جمعیت تعداد تخلفات رانندگی و تلفات کم است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: مسیر جاده‌ها به شمال پرتردد بود و از فردا بعدازظهر مسیر بازگشت مسافران پرتردد می‌شود و براساس آن جاده هراز و مسیر کندوان از ساعت 14بعدازظهر از سمت کرج به مرزن‌آباد بسته می‎شود و از ساعت 17 بعدازظهر به سمت کرج تا روز یکشنبه یک بامداد یک‌طرفه است.

سردار مهری گفت: جاده هراز از ساعت 15 بعدازظهر فردا تا 17 بعدازظهر از سمت رودهن به سمت آمل بسته خواهد شد و از ساعت 17 بعداز ظهر از بالعکس به سمت رودهن تا ساعت یک بامداد برای تخلیه بارهای ترافیکی در سمت شمال داریم، یک‌طرفه است.

وی افزود: با توجه به اینکه فردا تعطیل است و ایام عید سعید غدیر به پایان می‌رسد، نیاز است مسافران سفر خود را مدیریت کنند و یک‌باره به شهر خود بازنگردند و زمان برگشت سفر خود را مدیریت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: شهریور ماه جاده پرتردد است و برخی از محورها کشش ندارد و آنهایی که وضعیت شغلیشان به گونه‌ای است که میتوانند به سفر نروند سفر خود را به ماه بعدی عقب بیندازند.

مهری افزود: پلیس آمادگی لازم برای برقراری ترافیکی در جاده ها را داد و نسبت به سال گذشته در این 5 ماه 5 درصد کاهش تلفات فوتی و جرحی بر اثر تصادفات را داشتیم.

وی گفت: در این 15 روز ماه شهریور نیز کاهش تلفات جاده‌ای را با وجود افزایش مسافرت‌ها شاهد هستیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.